22. Červen - Den otevřených dveří v Poldovce 
17. Červen 2007 - Most a okolí <=Zpět na seznam=> 23. Červen

22. června byl den otevřených dveří v ocelárnách Poldi Kladno. Že to byla opravdu nevídaná podívaná svědčí i počet fotek. 99 fotek je opravdu jen pro silné nátury, ale nechtěl jsem Vás o nic ochudit. Chtěl bych zde poděkovat společnosti POLDI Hütte s.r.o. za tento zážitek, neboť takovýto přístup při dni otevřených dveří se moc často nevidí. Nuže tedy, jste-li připraveni, hurá do toho.
Album pro Vás připravil Ivo Novotný

Přepnout do režimu velkých obrázků



Reklama na další obsah - pohled na kokily (formy na odlévání železa - ingotů) připravené na příjem rozžhaveného železa.


Ale raději začneme trochu odlehčeně - setkání dvou druhů současné dopravy.


Z muzea v Lužné přivezli jednu dieslovou lokomotivu a jeden neprovozní parní exponát


A tady již světlo z otevřené pece plné roztaveného železa.


Pokračování ohňového představení.


Vše je ušpiněné od železa...


Kovářova kobyla chodí bosa? bezhlavá kolejnice... odpoledne se stav kolejového svršku výrazně zlepšil, neboť někdo vrátil upadnuvší kus na své místo.


Pracovník dohlíží na provoz vlaku.


Lidová tvořivost na vagónu;)


Skákací hrad zcela vlevo není běžnou součástí oceláren.


Tento přestavník má nejlepší léta již za sebou.


Opět v hale, tentokrát v prvním patře - pohled a kokily.


Zákoutí s kohouty.


Zákoutí s kohouty.


Zákoutí s kohouty. Slepice bohužel došly.


Zváštní, že vše v ocelárně má takovou ocelově špinavou barvu;)


Rodinka zcela unešená mostovým jeřábem.


Digitalizace došla i sem, na displeji je vidět, kolik železa je při odlévání v licí pánvi (celkem 23,16 tuny)


Uprostřed leží licí pánev, do ní se z pece přeleje rožhaveé železo a z ní se potom rozlévá do jednotlivých kokil.


Atmosféra je zde opravdu hustá.


Zátiší vah s jeřábem.


A konečě jsme a začátku (zpracování železa)- elektrická pec na ohřev železa. Zde zrovna přidávají legury - přísady ke zlepšení vlastností železa.


Celá hala je zastřešena železou příhradovou konstrukcí.


Zákoutí s kohouty.


Pec ohřívající, prskající.


Místní jeřáby to opravdu mají na háku.


Jak si představujete takovou ferostlinu? Má ocelové jenom kořínky, nebo i stonek? A co její železné zdraví? A když kvete, opravdu to znamená, že rezne? No dobrá, slibuji, že se do příště naučím alespoň správně číst obsah cedulí...


Korbičky na legury.


Pohled přes celý areál - ještě nás čeká dlouhá cesta.


Vše co jsme s naším železem zatím provedli končí zde - sklad ingotů.


Vlevo stojí dva vozy na přepravu surového roztaveného železo.


Odnikud nikam vedoucí trubky a roury... je jich na každém místě plno.


Druhá pec měla právě odstávku. Její horní víko.


Nejmoderější dopravní manipulátor zvaný kolečko;)


Stav ocelárenské haly není sice nejlepší, ale proti některým jiným je a tom v podstatě výborně.


Další z mnoha jeřábů.


Stroj na automatické přidávání příměsí.


Potrubí nikam.


Srovnání výšky licí pánve s výškou rychle jdoucího občana - člověk pochopí, proč tu mají tolik jeřábů...


Moje fotografická slabina... schody.


Vedlejší hala je však již poněkud vybydlená. Přitom místo k bydlení takřka ideální - hodně prostoru...


...pára přímo do domu...


...a místní zeleň také není k zahození...


...železice přímo u domu...


...a ještě by Vám tam pan Hamák uklidil! Škoda té bouřlivé privatizace, mohlo to zde být o mnoho krásnější, že pane Stehlík a podobní.


Smršť produktovodů mezi halami.


Detail výhybky.


Je to opravdu konec válcoven???


Válcoven bohužel ano, ale kovárny jedou.


Zpět do válcoven - bude se tu ještě nekdy válcovat?


Tak zde měl asi někdo menší drážní problém.


Lokomotiva DH120, místní výrobek.


Kdo že to odpovídá?


...evidentně nikdo.


Nechtěl bych potkat takového pavouka, který spředl ty pavučiny na oknech.


Před rokem a čtvrt jsme stáli v těch vybouraých oknech nahoře a přemýšleli, jak se dostat dolů... ano, tak hluboko jsme za tu dobu klesli;)


V Poldovce to žije! (to budou jistě ty ferostliny;) )


Malebných zákoutí je tu opravu nespočetně.


Kombinace průmyslového muzea a botanické zahrady;).


Dvě z místních lokomotiv.


Vlevo expedice, vpravo kovárna.


Jsem zvědav, jestli miniaturizace dospěje jednou i ke čtvrttovarům;)


Kovárna. Bohužel bez stativu nešly udělat rozumné fotky, tak alespoň takovéto dokumentační fotky.


Rudolf fotící maličký lis.


Přihřívání výkovků...


...jejich transport...


...a kování. Za úklid odpovídá ten pán s březovým košťátkem.


Nechtěl bych přiložit ruku k rožhavenému výkovku.


Pořádek a čistota, místnost pro zaměstnance kovárny.


Další lisy.


Pokud by Vás někdo zval na exkurzi do železáren, tak vysoký podpatek a dlouhá sukně jsou základním oblečením.


Bohužel tato cedulka byla na většině strojů.


Expediční skupina Společnosti Barbora opět fotí.


Vozy na přepravu polotovarů.


Tradiční DH120.


Zde se obrábějí hřídele, soustruhy zde běží na plné obrátky.


Kdo z koho? Bohužel, auta mají dnes navrch, leč dráha by ještě nějakou dobu měla mít provoz zaručen.


Neshodná výroba? Asi že každý kus je úplný originál.


Den otevřených oken.


Geometrické vlastnosti kolejí jsou místy opravdu prazvláštní.


Snad podniku kovárny nejsou tak volné, jak to vypadá a obrázku.


Práci ženám. Expedice hotový hřídelí.


Další z mnoha hal, do této se však nesmělo.


Poněkud zvláštním se jeví užití dvou shodných jazyků do výhybky.


Již zcela ztraceni mezi halami.


Občas chybí kus trubky...


...občas jich je až moc.


Kovárna 4. Žajímavá je železobetonová klenutá střecha.


Emancipace;)


Okna do světa.


Elektrické vozítko na podávání výkovků do kovacího zařízení.


Zákoutí mezi kovárnou a kalírnou.


Samotná kalírna.


Hlavní je mít všechno pojištěné.


Kiplora s bujným porostem, to by pro nás mělo být inspirací! Co na to říká Zelená šance???


Hřídele připravené na kalení.


Geometrická poloha koleje nepatří mezi nejpřesnější, aneb dokud se nevykolejuje, tak se jezdí...


Záběr na rychlokovací stroj v kovárně.


A na závěr svělo na konci kovárny. Ať světlo Poldovce svítí ještě dlouho, ať svítí světlem jasným a optimistickým, že jméno Poldi zůstane synonymem kvality a pokroku.

 22. Červen - Den otevřených dveří v Poldovce 
17. Červen 2007 - Most a okolí <=Zpět na seznam=> 23. Červen