23. Leden 2008 - Pražské dopravní stavby 
Parní jízda Výtopny Zlíchov 26.12.2007 <=Zpět na seznam=> 26. Leden a 3. Únor 2008

V tento den mi počasí nedopřálo šotoklidu a vydal jsem se překontrolovat, jak se daří pražským dopravním stavbám. Takový normální šotovýlet.
Album pro Vás připravil Ivo Novotný

Přepnout do režimu velkých obrázků



Vše začalo na Hlavním nádraží, kde se pilně buduje. Pohled od jihu nevypadá až tak dramaticky...


...narozdíl od pohledu na severní zhlaví stanice.


Dvě popelnice. Tipněte si, která je pro cestující pohodlnější;)


Všechny koleje vedoucí v hale na sever nemají výjezd. Místo lokomotiv se zde prohánějí bagry a náklaďáky.


Jak jsem napsal - bagry...


...a náklaďáky.


Některé detaily mě nemohou nechat klidným. Jen mě mrzí ta práce, kterou někdo kdysi věnoval tomu, aby to vypadalo hezky.


Některé koleje jsou slěpě ukončeny v hale.


Interiér nádraží vypadá přímo úžasně. Vřele můžu doporučit tamní megasekáč - to je opravdu zážitek.


Původně jsem myslel, že zdokumentuji více vnitřních prostor nádraží, ale radši jsem utekl.


Přeskočíme z Hlavního nádraží na most. Estakáda vedoucí přes bývalé depo Masarykova nádraží k vrchu Vítkov.


Bývalé depo je dnes využito k výrobě dílců estakády, do budoucna je zde plánováno železniční muzeum.


Čtyřkolejná estakáda v celé své kráse.


A zde pohled opačný, výhled z místa nad portály je opravdu uchvacující.


Trošku šotoušský pohled, celkem 4 jednotky Cityelefant (díve šotoušsky Ešus).


Malé odskočení do industriálu, Přestavba Karlína.


Ale zpět k želznici, za necelý rok už tento vlak bude projíždět novými tunely, které jsou patrné v pozadí.


Pohled opačným směrem. Estakáda sluncová a další drobné stavby, v pozadí mosty na Krejcárku


Tři portály.


A dokonce čtyři.


Poté jsem se přemístil na staveniště metra na Prosek.


První stanice nově budovaného úseku na Střížkově je vzhledově velmi odlišná, navrhnul ji architekt Patrik Kotas (mimo jiné stanice metra Rajská zahrada, design metra M1 - linka C a mnoho dalších dopravních staveb).


Na závěr stanice Prosek, bohužel světla již valem ubývalo, tak jen takovéto temné rozlouční s jedním běžným šotodnem.

 23. Leden 2008 - Pražské dopravní stavby 
Parní jízda Výtopny Zlíchov 26.12.2007 <=Zpět na seznam=> 26. Leden a 3. Únor 2008