Keňa, Tanzánie a Uganda, srpen 2014 
22. srpna 2014 <=Zpět na seznam=> 20. září 2014

Pár železničních postřehů ze třech východoafrických států (Keňa, Tanzánie, Uganda) z léta roku 2014.
Album pro Vás připravil Ivo Novotný

Přepnout do režimu velkých obrázků



Keňa: Hlavní nádraží v keňském Nairobi. Železnice zde má rozchod 1000 mm a spojuje přístavní Mombasu s vnitrozemím a Viktoriiným jezerem.


Pohled přes zhlaví nákladní části nádraží na osobní nádraží. Zákaz focení a desítky zaměstnanců všude okolo jsou samozřejmostí.


Železniční muzeum v Nairobi. Umíte si představit, že jedete na takovéto sedačce na čele parní lokomotivy místní savanou a kolem vás běhají různá zvířata? To musela být jízda!


Tento vozík je nazýván tramvají, nicméně je poháněn lidskou silou - důvod madel v zadní části je jasný.


Venkovní expozice železničního muzea rozhodně má co nabídnout. Stav lokomotiv z dálky je obstojný, při bližším pohledu je jasné, že toho mají mnoho za sebou. Vnitřky kabin jsou vybrakované a zvenčí mají správnou patinu. Dvě lokomotivy zvané Garrattky mají nejlepší léta za sebou. (foto FV)


Malinkatý parní jeřáb, vlevo je za ním mnohem větší jeřáb, nicméně taktéž parní.


Jen minimum lokomotiv je schováno před nepřízní počasí v tomto přístřešku. Ten je však paradoxně téměř prázdný. Člověk jenom doufá, že to je obdobím sucha a na deštivou sezónu bude co možná nejvíce pod střechou.


A trochu ze současného provozu, osobní vlak Ruiru-Nairobi přijíždí do zastávky Githurai s dvouhodinovým zpožděním.


Pohled na vlak v oblouku je impozantní (19vozový osobní vlak u nás moc často není k vidění).


Tanzánie, Cukrovar nedaleko města Moshi, vlečková lokomotiva místního normálního rozchodu 1000 mm.


Úzkorozchodný provoz však zůstal zachován, v provozu je pět lokomotiv, které svážejí vozíky s cukrovou třtinou z polí do cukrovaru. Bohužel žádné další památky na dřívější provoz zde nebyly.


Lokomotivy jsou nové případně modernizované, vozy nově vyrobené. Vozů je k dispozici kolem 500.


Uganda, pramen Nilu. Most, který byl kdysi přes nilské peřeje je kvůli přehradě na Nilu tato zaplavený a obetonovaný.Nil vytéká z Viktoriina jezera (kousek vpravo) a vtéká do Středozemního moře (3500 km vzdušnou čarou, 6853 km vodní čarou)


Dříve silná železniční doprava měla kvalitní propojení s lodní dopravou na Viktoriině jezeře. V dnešní době jsou koleje vytrhány, ale dle místních by se měly obnovovat.


Molo upravené pro nakládku železničních vozů na lodě.


Keňa: několik let nepoužívané nádraží na břehu Viktoriina jezera v Kisumu. Ochranka je stále přítomna, nicméně bahno se ochranky neptá.


Zde již několik let neprojel žádný vlak, nicméně světelná signalizace stále ukazuje, že auta nesmí jet.


Poslední obrázek je taktéž z Kisumu, možná i tohle jeden z důvodů náhrady železnice silniční dopravou - lokomotivu v jezeře neumyjete:)

 Keňa, Tanzánie a Uganda, srpen 2014 
22. srpna 2014 <=Zpět na seznam=> 20. září 2014